KÉNYELMI SZOLGÁLTATÁSOK
A kényelmi szolgáltatások körébe olyan, döntően az utasok számára kialakított megoldások tartoznak, amelyekkel a közlekedési szolgáltatás élményszerűbbé, ergonomikusabbá és vonzóbbá válik. A kényelmi szolgáltatások megjelenhetnek állomáson, járműfedélzeten és megállókban is.
Azonban nem pusztán az utasok számára léteznek kényelminek minősíthető szolgáltatások: a közlekedési vállalat működésének több területén is ellátható ilyen feladat. ezek a kényelmi szolgáltatások azt a célt szolgálják, hogy a személyzet számára hatékonyabbá váljék egy adott feladat elvégzése.
Fedélzeti wifi szolgáltatás
A járműveken való utazás során ma már elvárás, hogy elérhető, nyilvános, internetes szolgáltatás álljon az utasok rendelkezésére.
A wifi szolgáltatás technikai kialakítása során nagyon sok elvárásnak kell megfelelni: biztosítani kell a megfelelő adatkapcsolatot (esetleg redundanciát), sávszélességet, mérni és korlátozni kell az adatáramlást, biztosítani kell az adatok védelmét, illetve el kell végezni a használattal kapcsolatos, törvényileg előírt logolásokat stb.
A wifi szolgáltatás menedzselését a captive portál adminisztratív szekciójában tudja a szolgáltató elvégezni.
Okos buszmegálló
Az okos buszmegállók az utasforgalom megállóhelyi kezelésében kapnak szerepet, és fő feladatuk a várakozás minimalizálása és élményszerűbbé tétele. A megállóhelyi szolgáltatások megállónként testre szabhatók a szolgáltató igényei és a helyi adottságok függvényében.
Az okos buszmegállókban a következő szolgáltatások és eszközök érhetők el: ingyenes wifi, dinamikus utastájékoztató kijelzők, utasterminál, információs és reklámkijelzők, telefontöltők, vészhívó, napelemes tápellátás, iBeacon szolgáltatás, vaktávirányító, hangos bemondás, okos menetrend stb.