MÅ°KÖDÉSTÁMOGATÁS
Egy közlekedési vállalat hatékony szakmai működtetéséhez számos szakmai szoftverrendszerre van szükség. A New Line egységes rendszerben, minden szükséges alkalmazással támogatja egy közlekedési vállalat valamennyi folyamatát, legyen szó helyi, regionális vagy országos szolgáltatási területrÅ‘l.
A működéstámogatás során a PTSS szoftverrendszer kínál a közlekedési vállalatok számára ideális megoldást. A PTSS termékcsalád egyes elemei egymással integráltak ugyan, de autonóm működésre is képesek. A szoftvercsalád hátterében egységes adatbázis-struktúra, harmonizált működés és közös interfészrendszer áll.
Központi működéstámogatás
Menetrend- és hálózattervezés
Menetrend- és hálózattervezÅ‘ szoftverünkkel hatékonyan tervezhetÅ‘ meg a szolgáltatás járat és útvonal szinten.
​
A szoftverben elkészíthetÅ‘ a járatok alaphálózata (megállóhelyekkel és útvonalakkal) akár különbözÅ‘ verziókban is, de a rendszerünk alkalmas igényvezérelt járatok tervezésére is. A menetrendek összeállítása járatszintű lebontáson lapul, így a fordák megtervezése és összeállítása is könnyedén megvalósítható.
​
A különbözÅ‘ alapparaméterek figyelembe vételén túl (pl. járműtípusok, napszakok, idÅ‘sávok, garázsok) a busz, villamos és troli járatok is kezelhetÅ‘k.
Operációs támogatás
A vállalat közlekedési tevékenységének operatív ellátásával kapcsolatos tevékenységek kezelése elengedhetetlen a működéshez.
​
Az erÅ‘források kezelése az egyik legfontosabb tevékenység ezen a területen: ide tartozik a vezénylések kialakítása és azok menedzselése, a teljesítmények elszámolása, vagy a menetlevelekkel kapcsolatos teendÅ‘k ellátása is. Ennek része a különbözÅ‘ foglalkoztatási formák, személyi- és járművi vizsgák és engedélyek is.
​
A rendszer fontos funkciója a különbözÅ‘ nyilvántartások, utasítások, fegyelmi ügyek, balesetek vagy panaszok kezelése, de a jelentések, korlátozások menedzselése is.
Forgalomirányítás és diszpécseri tevékenység
A közlekedési vállalat központján belül a napi munkát a járműflotta napi forgalmával kapcsolatos teendÅ‘k, diszpécseri munka ellátása határozza meg., így ennek támogatása kiemelt jelentÅ‘ségű.
​
A program célja a forgalomirányító személyzet részére a valós idejű járat-, járművi- és járművezetÅ‘i tevékenységre vonatkozó adatok megjelenítése és kezelése, valós beavatkozások elvégzésének lehetÅ‘sége.
​
Ezen feladaton belül a monitorozási és beavatkozási funkciót áttekintÅ‘ felületek, sematikus ábrák és különbözÅ‘ nézetek (pl. jármű, sofÅ‘r, útvonal) segítik.
Utastájékoztatási tevékenység menedzselése
A különbözÅ‘ platformokon (nyomtatott, webes, mobiltelefonos, állomási, megállóhelyi, fedélzeti, hangos) nyújtott utasinformációk menedzselhetÅ‘sége kritikus fontosságú minden közlekedési cég számára.
​
Nemcsak a különbözÅ‘ platformokhoz tartozó üzenetek kialakítása és egy kézben tartása fontos, hanem az ehhez tartozó különbözÅ‘ eszközök, infrastruktúrák és platformok kezelése, valamint a státuszok, monitorozási funkciók megvalósítása is lényeges.
​
Ezen feladatokat szervezetekre, feladatokra, szerepkörökre bontva szükséges megvalósítani, úgy, hogy a különbözÅ‘ jogosultsági szintekkel is harmonizálni lehessen,
Pénzügyi műveletek támogatása
A pénzügyi műveletek támogatása a legszorosabban kapcsolódik a különbözÅ‘ fizetési megoldásokhoz és tranzakciókhoz, amelyeket a fedélzeten, a pénztárakban vagy a különbözÅ‘ automatáknál végeznek.
​
Itt érhetÅ‘k el a jegykiadó funkciókkal kibÅ‘vített járműfedélzeti eszközök (OBU) értékesítési adatai és válik lehetÅ‘vé a jegykiadók paraméterezése, valamint a szoftveres karbantartások, frissítések elvégzése.
​
A pénzügyi modul interfészein keresztül lehet kapcsolódni a különbözÅ‘ fizetési módokhoz tartozó autonóm vagy félautonóm rendszerekhez és a vállalati ERP-hez is.
Járművi működéstámogatás
A járművekkel való aktív kapcsolattartás mind munkairányítási, mind pedig közlekedésinformatikai szempontból kritikus, a járművezetÅ‘vel és a járművel való kapcsolattartás elengedhetetlen a hatékony működéshez.
​
A fedélzeti egység (OBU) a járművi működés magja. Ez az egység szolgáltatja a jármű helyzetérÅ‘l az információt a központ felé, ezen keresztül jut el a járművezetÅ‘höz a napi feladat, ezzel végzi a teendÅ‘it, valamint ez a berendezés vezérli a fedélzeti berendezéseket és funkciókat is.
​
Az OBU-n kialakított szoftveren keresztül valósítható meg integráltan mindez, amibe bele tartozik a járművezetÅ‘i mellett a diszpécseri, ellenÅ‘ri munka helyi támogatása és adminisztratív kezelése is.
Fenntartói és megrendelÅ‘i működéstámogatás
A közlekedési szolgáltatók Magyarországon legtöbbször fenntartói vagy megrendelÅ‘i megbízás alapján végzik a munkájukat, és emiatt egyre fontosabb, hogy a megrendelÅ‘i igények teljesülésének mérése is megtörténjen.
​
A szolgáltatási paraméterek teljesülését Service Level Agreemen (SLA)-modulon keresztül lehet nyomon követni. A mérés kiterjedhet a megtett kilométerre, a késések és kimaradt járatok százalékos vagy abszolút értékére, akár járat- és vonalszintű mérésekre is, amelyeket aggregáltan is ki lehet mutatni és értékelni riportokon keresztül.
​
Az SLA-modulnak létezik szolgáltatói és megrendelÅ‘i oldali kialakítása, amely az eltérÅ‘ szerepeknek megfelelÅ‘ részletezettségel bír. MegrendelÅ‘i oldalon képesek vagyunk többszolgáltatós környezet támogatására is.